Stowarzyszenie na Rzecz Zdrowego Stylu Życia

buy office 2016 product key office 2016 activation key cheap windows 7 product key purchase windows 7 key buy windows 10 pro key office 2016 product key buy windows professional 7 key cheap windows 10 enterprise key

Dla dzieci

U  NAS  JEST  ZAWSZE  MODA  NA  ZDROWIE !

W myśl zasady „lepiej zapobiegać niż leczyć” WIT-ek i AMINKA zachęcają mieszkańców Gminy Grodzisk Mazowiecki

do zdrowego stylu życia – dając im innym DOBRY PRZYKŁAD.

 

IGP0028-copyautor rysunków Witka i Aminki Monika Kajzer

autor zdjęć Katarzyna Drozdowicz

Razem z naszymi lokalnymi bohaterami pomagamy rodzicom i nauczycielom

kształtować prawidłowe nawyki zdrowotne dzieci w Gminie Grodzisk Mazowiecki poprzez:

  • edukowanie u podstaw, kreowanie i konsekwentne utrwalanie prawidłowych nawyków żywieniowych i aktywnościowych wśród dzieci i ich rodzin.
  • inicjowanie wzajemnej współpracy Stowarzyszenia, dzieci i ich rodzin, placówek edukacyjnych, instytucji samorządowych, innych organizacji pozarządowych oraz sektora prywatnego.
  • organizowanie spotkań i konferencji w tym zakresie.

CELEM tych działań jest m.in.:

  • zmniejszenie liczby dzieci z otyłością i nadwagą zamieszkujących i uczących się na terenie Gminy Grodzisk Mazowiecki,
  • zredukowanie chorób dietozależnych i farmakoterapii u dzieci objętych edukacją,
  • poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań i sposobów na trwałe zmiany złych nawyków żywieniowych i aktywnościowych całej społeczności lokalnej poprzez współpracę i wymianę doświadczeń różnych środowisk.

IMG_1996

 

Poniżej do pobrania zdjęcia bohaterów WIT-ka i AMINKI

WIT-ek i AMINKA

Witek

Aminka

oraz KOLOROWANEK
WIT-ek i AMINKA

WIT-ek

AMINKA

Stowarzyszenie TylkoNaturalnie życzy dobrej zabawy :)

——————————————————————————————————————-

Głównymi bohaterami Kampanii są dzieci WIT-ek i AMINKA, które dając dobry przykład – zachęcają dzieci do zdrowego stylu życia.

Poniżej krótki tekst Kampanii

Powiedz dzieciom WIT-ku  nasz kolego miły,
Co takiego robisz, że masz tyle siły?

Nie oglądam bajek i nie gram na komputerze,
Ale za to, co dzień jeżdżę na rowerze,

Biegam bardzo szybko albo jeżdżę rolkami,
Nowymi alejkami w parku nad stawami.

W piłkę gramy z tatą, kiedy wróci z pracy,
Meczom kibicujemy, gdy grają Polacy.

W basenie nurkujemy, skaczemy, pływamy,
Gdy całą rodzinką się tam wybieramy.

A jak Ty Aminko dbasz o swą urodę,
Skąd masz tą energię i pomysł na modę?

 Ja nie przepadam bardzo za szybkim bieganiem,
Ale dbam o kondycję częstym spacerowaniem.

Lubię z moją mamą długie w parku spacerki,
Czasami też zabieramy tam nasze rowerki.


Żeby wyglądać zdrowo, chętnie chodzę na tańce,
Też jeżdżę na rolkach i skaczę na skakance.
To dzięki temu właśnie mam taką buzię zdrową,
Bo ruszam się codziennie i żyję kolorowo.

 

Cała treść Kampanii jest własnością Stowarzyszenia i może być wykorzystywana tylko pod patronatem Stowarzyszenia TylkoNaturalnie

——————————————————————————————————————-

W&M skanWIT-ek i AMINKA już rozpoczęły zdrową zabawę z dziećmi
w grodziskich szkołach i przedszkolach.

 

szkołą w AdamowiźnieJako pierwsza przygodę z naszymi bohaterami rozpoczęła Szkoła w Adamowiźnie z pomysłami i planowanym programem działań.

1_Szkoła w Adamowiźnie_16.09.2013

rys. Monika Kajzer

LOGO IZDEBNO

Poniżej autorskie pomysły nauczycieli tej szkoły na wspólną zdrową zabawę.

2_WitAminka_Izdebno_23.10.2013

W dniu 24 października do zabawy z WIT-kiem i AMINKĄ przystąpiła Szkoła Nr 2 z Grodziska Mazowieckiego. Cieszymy się, że możemy połączyć nasze siły z Waszymi. Już wkrótce nauczyciele podzielą się swoimi pomysłami na działania prozdrowotne prowadzone w szkole.

baner

outpost-logo

4_WITEK I AMINKA NA GORNEJ_26.10.2013

 

——————————————————————————————————————-

Dzięki zaangażowaniu i pomysłowości Pani Magdaleny Bagińskiej wychowawczyni klasy OB, dzieci w szkole w Adamowiźnie – bawiąc się doskonale – poznawały zasady zdrowego odżywiania w towarzystwie WIT-ka i AMINKI.

zdjęcia z telefonu 109zdjęcia z telefonu 120

Nikt nie miał wątpliwości, że kanapka z pomidorem nie tylko smakuje lepiej, ale również  dostarcza  młodym organizmom karotenu, witamin z grupy B i C oraz składników mineralnych takich jak potas, sód, fosfor, magnez, wapń, żelazo.

zdjęcia z telefonu 095

Pomidor to warzywo nieocenione w dietach przeciw otyłości, w cukrzycy, reumatyzmie, zapaleniu stawów, chorobach nerek i serca.

zdjęcia z telefonu 092

Ponieważ spożywanie pomidorów zaleca się szczególnie dzieciom i młodzieży w czasie intensywnego wzrostu naszym dzieciom WitAminkowym ….

zdjęcia z telefonu 098… w każdej formie …

zdjęcia z telefonu 103

… i kształcie – jedzenie POMIDORÓW posłuży na ZDROWIE :)

zdjęcia z telefonu 101

Podczas ZDROWEGO TYGODNIA w klasie OB okazało się również, że owoce i warzywa nie muszą być nudne 😉 …

zdjęcia z telefonu 085

… a ich przeznaczenie może być również niekonwencjonalne 😉 …

zdjęcia z telefonu 089

… i dlatego kochamy nasze dzieci za tak pełną wdzięku kreatywność :)

zdjęcia z telefonu 086

Zanim pozwolą nam zjeść, najpierw grzecznie posłuchamy i chętnie poznamy zalety jedzenia owoców 😉

zdjęcia z telefonu 064

Wiemy już jak cenne dla małych brzuszków jest bogactwo owoców w błonnik … 

zdjęcia z telefonu 066

… witaminy i składniki mineralne :)

zdjęcia z telefonu 072

Owocowy zastrzyk energii ożywia nasz umysł i ciało co potwierdzamy swoją aktywnością każdego dnia – tak jak WIT-ek i AMINKA.

zdjęcia z telefonu 084

Regularne spożywanie owoców i warzyw wzmacnia także odporność naszego organizmu i oczyszcza go z toksyn.

zdjęcia z telefonu 075

Po takiej dawce wiedzy już nie trzeba nas namawiać do zdrowych posiłków – pod warunkiem, że możemy po nich skosztować równie zdrowych i pysznych łakoci :)

zdjęcia z telefonu 106

Dzięki sile i witalności chętnie robimy prace plastyczne i przebieramy się w marchewkowe ubranka …

zdjęcia z telefonu 124A taka nauka to dla nas sama przyjemność :)

zdjęcia z telefonu 123To dlatego lubimy chodzić do szkoły !

zdjęcia z telefonu 121

——————————————————————————————————————-

Panie wychowawczynie w szkole w Adamowiźnie równie aktywnie zapoznały klasę IIB z WIT-kiem i AMINKĄ. O swoich pomysłach opowiadają nam poniżej :)

SAMSUNG
W ramach zajęć z gimnastyki korekcyjnej  i wychowania fizycznego zachęcamy dzieci
i rodziców do wspólnego odwiedzenia miejsc, w których WITEK i AMINKA uprawiają sport w Grodzisku Maz.

 

 

 

 

 

SAMSUNG

 

Odbyły się zajęcia plastyczne z WIT-kiem i AMINKĄ w klasie IIB. Ogromną radość sprawiło dzieciom kolorowanie bohaterów.

 

 

 

SAMSUNG

SAMSUNGSAMSUNG

 

 

Zorganizowaliśmy kącik zdrowia. W szkole na przerwach bohaterowie propagują zasady zdrowego żywienia dzieci WitAminkowych.

 

SAMSUNG

 

 

Dzieci są zachęcane do jedzenia suszonych owoców i bakalii zamiast chipsów i batoników.

W naszej klasie jest ZDROWO i WitAminkowo :)

 

 

 

——————————————————————————————————————-

Jak żyją dzieci WitAminkowe?
Co robią, że są takie zdrowe?

Zjadamy 5 posiłków dziennie – 3 główne i 2 mniejsze a w tych posiłkach jemy:

  •  Produkty zbożowe żeby mieć energię do zabawy i nauki. Jemy chętnie ciemny chleb i bułeczki grahamki i ziarnami oraz kasze i ryż.
  •  Mięso, ryby i jaja żeby mieć silne mięśnie i szybko regenerować organizm.
  •  Mleko i przetwory mleczne żeby mieć silne kości, zdrowe żeby i paznokcie. Chętnie pijemy kefiry i jogurty ponieważ zawierają „dobre” dla naszego organizmu bakterie.
  • W każdym posiłku jemy Warzywa i Owoce, żeby mieć zdrowy cały organizm. Dostarczają nam one wielu witamin i składników mineralnych, błonnika oraz wody. Warzywa i owoce to zdrowe bystre oczy, lśniące włosy. Zawsze dokładnie myjemy wszystkie owoce i warzywa przed zjedzeniem.
  •  Każdego dnia pijemy dużo Wody, jest ona głównym składnikiem ciała człowieka. Musimy utrzymywać ją na stałym poziomie. Wodę do organizmu możemy dostarczamy pijąc i jedząc. Pijemy od 2 do 6 szklanek wody, naturalnych niesłodzonych soków, lub słabej herbaty. Około 2 szklanek wodzy dziennie dostarczamy organizmowi jedząc owoce, warzywa, jogurty czy zupy.
  •  Zawsze jemy pierwsze śniadanie, ponieważ jest to pierwszy posiłek po długiej przerwie nocnej przed rozpoczęciem codziennych zajęć. Gdybyśmy zrezygnowali z tego posiłku zaczynalibyśmy zabawę i naukę na czczo zmuszalibyśmy swój organizm do wysiłku. Wtedy pracowałby on gorzej, łatwo i szybko by się męczył.
  • Zawsze jemy drugie śniadanie, ponieważ regeneruje ono nasze siły, dostarcza energii, przywraca aktywność, a zapas energii spożytej z pierwszym śniadaniem wystarcza na ok 3 godziny.
  • Nie podjadamy między posiłkami.
  • Dokładnie gryziemy i przeżuwamy jedzenie.
  • Ostatni posiłek jemy najpóźniej 2 godziny przed spaniem.
  • Często się ruszamy i uprawiamy różne sporty. Dla zdrowia chętnie chodzimy po schodach, spacerujemy, bawimy się w berka, tańczymy, lepimy bałwana, sprzątamy i odkurzamy.
    Kiedy się ruszamy mamy sprawny fizycznie organizm, utrzymujemy prawidłową masę ciała co zapobieganie nadwadze i otyłości, prawidłowo rozwijają się nasze stawy i kości, mamy większą koncentrację uwagi i szybciej się uczymy, mamy zawsze dobry humor :)

Czego unikają dzieci WitAminkowe?
Czego nie jedzą by były zdrowe?

  • Słodycze jemy od czasu do czasu w umiarkowanych ilościach. Czekolady, ciastka, batony czy cukierki, na co dzień zastępujemy świeżymi lub suszonymi owocami i warzywami. Niestety choć smaczne psują nasze zęby. Ale czasami na urodzinach albo w święta, pozwalamy sobie na słodkie szaleństwo.
  • Bardzo rzadko jemy fast foody i przegryzki ponieważ zawierają dużo tłuszczu, cukru i soli. Czujemy się po nich ciężko i nie mamy siły na zabawę.

 POLECAMY

WITek i AMINKA