Stowarzyszenie na Rzecz Zdrowego Stylu Życia

buy office 2016 product key office 2016 activation key cheap windows 7 product key purchase windows 7 key buy windows 10 pro key office 2016 product key buy windows professional 7 key cheap windows 10 enterprise key

  • min

    Blog kulinarny

    Opublikowano 6.12.2016 r. przez K

Chianka z bananem

Nasiona chia są ostatnio hitem w nowoczesnej kuchni i modnych knajpach. Cały internet huczy o ich wspaniałych właściwościach i wartościach odżywczych. Postanowiłam sprawdzić dlaczego cieszą się takim powodzeniem. Pierwsze nasze spotkanie wypadło wyjątkowo fatalnie – nasiona wyglądem i konsystencją przypominały kawior… Dodawałam chia do sosów, potrawek – sprawdzały się nieźle: zagęszczały płyn i nie były wyczuwalne ani w smaku ani w konsystencji. Po paru udanych i nieudanych próbach udało mi się dojść do przepisu, który jest nie tylko smaczny, ale także naturalny i zdrowy! Chianka jest dobrym pomysłem na śniadanie albo podwieczorek.

Chianka z bananem (jedna porcja)

  • łyżka nasion chia
  • pół szklanki mleka
  • 3 łyżki płatków owsianych
  • parę orzechów
  • banan
  • dżem do smaku (uwaga na jakość! u mnie domowy z czarnej porzeczki)

 

Nasiona gotujemy na małym ogniu w mleku, by spęczniały. Wrzucamy orzechy i płatki owsiane – mieszamy, by wchłonęły mleko. Dodajemy banana. Można podawać z ulubionym, najlepiej domowym dżemem.

img_1031-2

Możliwość komentowania jest wyłączona.